historie

11.10.2012 14:05

Zde naleztene vše co nás potkalo a co jsme zažili až do konce školního roku 2011/2012

3. roční víkendového stanování

16.07.2012 19:32
O víkendu 14.-15.7.2012 proběhlo již tradiční stanování na hasičské zbrojnici. Sešli jsme se v hojném počtu. Po postavení stanů nás čekal dobrý oběd v podobě špaget a pak zasloužený odpolední klid. Kolem půl druhé jsme se vydali do Komorní Lhotky, kde místní hasiči slavili 110 let od založení...

Soutěž v Řepištích

25.06.2012 08:45
23.6.2012 jsme se zúčastnili soutěže v pořárním sportu v Řepištích. Soutěže se zúčastnilo 32 družstev. My jsme se dostali na řadu až dvacátí první. Útok se nám celkem podařil, akorát potřebujeme zrychlit. Umístili jsme se na 9.místě z 12 družstev s časem 26:44 na levém proudu a 23:12 na pravém...

Trénink na soutěž

22.06.2012 08:41
21.6.2012 na dnešním tréninku jsme se zaměřili na nácvik požárního útoku, protože nás v sobotu čeká soutěž v Řepištích. Bylo strašné horko a Soptíkům se moc nechtělo. Už se vidí někde u vody na prázdninách. Ondra přinesl šampus, abychom mohli zapít jeho 3.místo v soutěži Požární ochrana očima...

Vyhlášení vítězů v soutěži požární ochrana očima dětí

20.06.2012 08:33
Dne 20.6.2012 se uskutečnilo předávání cen ve Frýdku-Místku v soutěži Požární ochrana očima dětí. Soptíci také do této soutěže přispěli svými obrázky a články. Ondra Burkot se již po třetí umístil na 3.místě se svým článkem. Letos byl jeho článek zaměřen na pomoc hasičů při bruslení na tenkém...

Soutěž v požárním útoku ve Fryčovicích - hra Plamen

28.05.2012 13:03
26.5.2012 jsme se zúčastnili soutěže v požárním útoku ve Fryčovicích. Tento útok byl součásní celoroční hry Plamen. Zúčastnili jsme se v tomto složení: Kristína Švancarová, Dominik Urbančík, Honzík Peter, Natálka Šimšová, Anička Burkotová a Vojta Brener. Umístili jsme se na krásném 8. místě ze 14...

Víkendové soustředění na Skalce

21.05.2012 10:00
O víkendu 18.-20.5.2012 se Soptíci zúčastnili soustředění na Ostravici na chatě Skalce. Po příjezdu a ubytování se, jsme se vydali k místnímu Bučacímu potoku, který se u většiny stal námětem na obrázek, který měli děti nakreslit do soutěže o nejlepší obrázek z víkendového pobytu. Po večeři jsme...

Vyhlášení vítězů ve sběru kůry

20.05.2012 12:05
18.5.2012 proběhlo v prostorách školní družiny k vyhlášení vítězů ve sběru pomerančové, mandarinkové a citrónové kůry. Vítězům byla předána sladká odměna a věcné ceny. A kdo že to vyhrál? 1.místo: Dominik a Terezka Urbančíkovi (3,71 kg) - Soptíci 2.místo: Hanka Janotková (3,595 kg) 3.misto:...

Hra plamen - štafety ve Frýdku

14.05.2012 15:59
V sobotu 12.5.2012 proběhly každoroční štafety hry Plamen ve Frýdku-Místku. Startovalo se v těchto disciplínách: štafeta dvojic, štafeta 4x60m a štafeta CTIF. Za nás nastoupilo družstvo mladších a starších a závodili jsme pouze ve štafetě dvojic a štafetě 4x60 m. Za mladší soutěžili: Anička...

Závody na Lučině - Memoriál Aloise Vachalíka

14.05.2012 15:49
28.4. jsme se zúčastnili tradičního Memoriálu Aloise Vachalíka, který každoročně pořáda SDH Lučina. Soutěžili jsme v požárním útoku a dále ve čtyřboji, který se skládal ze štafetě dvojic, gleťochovy čtyřky, uzlů a požárního útoku na sucho. Katka nám slíbila každému šampus, když se umístíme v...

První letošní trénink s vodou

27.04.2012 10:35
24.4.2012 jsme měli mimořádný trénink. Konečně jsme se sešli v hojném počtu za Obecním úřadem. Děti se učili požární útok, letos poprvé s vodou. Učili se chystat si hadice na základnu. Ondra se učil ovládat stroj. Jak jim to šlo se můžete přesvěčit zde.

Zkoušky odbornosti

20.04.2012 10:39
Dne 12.4.2012 proběhly na OÚ zkoušky odbornosti, kterých se kromě nás zůčastnili i okolní sbory dobrovolných hasičů. Naše děti dělali testy na preventistu a strojníka. Zůčastnilo se jich 7 a 6 tyto zkoušky zvládlo. Zkoušek se zúčastnili: Preventista: Dominik Urbančík, Anička Burkotová,...

Beseda se zdravotníky

12.03.2012 09:34
Tuto sobotu 10.3.2012 proběhla beseda se zdravotníky. Soptíci se dozvěděli, jak se poskytuje první pomoc. Také si vyzkoušeli, jak se provádí stabilizovaná poloha. Zdravotníci jim objasnili pojem 5T. (Ticho, teplo, tlumení bolesti, tekutiny a transport). Názorně ukázali, jak se ošetřuje poranění...

Uzlová a hadicová štafeta

12.03.2012 09:18
Dne 3.3. jsme se zúčastnili Uzlové a hadicové štafety na HZS ve Frýdku-Místku. Jedná se o soutěž, která je v rámci celoroční hry Plamen. Naši SDH reprezentovali 2 družstva - družstvo mladších a družstvo starších. Za mladší startovali: Natálka Šimšová, Anička Burkotová, Terezka Skybová,...

Tříkrálová sbírka

15.01.2012 15:04
Dnes proběhla Tříkrálová sbírka, která byla v režii malých hasičů. Po obci chodili 2 tříčlenné hlídky a 1 čtyřčlenná hlídka vždy v doprovodu dospělé osoby. Děti po zaklepání na dveře spustili tradiční koledu: "My tři králové jdeme k vám, štěstí, zdraví, vinšujem Vám. Štěstí, zdraví, dlouhá...

Vánoční besídka

22.12.2011 21:00
Dnes měli mladí hasiči Vánoční besídku. Každý donesl trochu cukroví a malý dáreček, který si potom vyměnili s ostatními dětmi. Uvařili jsme si čas a poslouchali koledy, bavili se o vánočních tradicích a dárcích, které by chtěly najít děti pod stromečkem. Od vedoucích dostaly tašku s dárečky....

Exkurze v IZS Nošovice

14.12.2011 14:53
Dne 12.12.2011 se mladí hasiči zúčastnili exkurze u integrovaného záchranného sboru v Nošovicích. Tamní hasiči jim ukázali svou techniku, vozy a vybavení. Zasvětili je i do jejich zázemí, kde tráví volný čas. Dětem se výlet moc líbil. Fotečky zde

Jarmark

27.11.2011 14:57
  Dnes se konal 1. Jarmark, který pořádala obec Horní Bludovice. Na jarmarku bylo několik prodejních stánků s věnci, keramikou, zabijačkovými specialitami, včelími produkty. Nesměl chybět ani svařák a medovina. Součástí byl také živý betlém. K poslechu hrála i...

Jarmak - zdobení perníčků

03.11.2011 17:25
  na běžné schůzce Soptíků jsme tentokrát zdobili perníčky, které budeme prodávat na Jarmarku. Tento Jarmark pořádá obecní úřad Horní Bludovice dne 27.11.2011 na první adventní neděli. Jarmark začíná v 15:00 kocertem a v 16:00 bude slavnostně rozsvícen obecní stromeček. Na tomto jarmarku...

Hledání hydrantu

22.10.2011 20:09
Výletu se zúčastnilo 8 dětí a 6 dospělých hasičů.  Rozdělili jsme se do dvou skupin a každé skupině byl přiřazená odlišná trasa. 1. skupna ve složení: Kuba Burkot, Ondra Burkot, Dominik Urbančík, Martin Foist a vedoucí: Jana Foistová, Katka Urbančíková, Petr Havlas dostala mapu a...

Závod v požární všestrannosti - Frýdek-Místek

15.10.2011 16:00
Dne 15.10.2011 jsme ze zúčastnili závodu v požární všestrannosti, který se konal ve Frýdku-Místku v tomto složení:   Za mladší žáky: Anička Burkotová Terezka Skýbová Adélka Funioková Dominik Urbančík Honza Peter   Za starší žáky: Pavel Konrád Ondra Burkot Vojta...

Příprava na požární závod všestrannosti (ZPV)

15.09.2011 18:57
Pravidelná schůzka Soptíků - příprava na ZPV Fotečky naleznete zde.

Soutěž v požárním útoku - Bruzovice

10.09.2011 20:00
Byl to náš první start v soutěži v požárním útoku. Konal se v Bruzovicích a zúčastnilo se asi 30 týmů.  Startovali jsme za mladší žáky.   Reprezentovali  nás: Kristína Švancarová - pravý útok Dominik Urbančík - levý útok Honza Peter - pomocný pravý útok Denisa Rakowská...

2.ročník stanování

18.07.2011 15:00
O víkendu 16.7.-17.7.2011 se Soptíci zúčastnili 2.ročníku stanování na hasičárně. Dopoledne se postavili stany, uvařil oběd rukama paní Orságové. Byl výborný a moc ji děkujeme. Po obědě byl polední klid a pak začla balónková bitva. Všichni po sobě házeli balónky napuštěné vodou. Nikdo neznal...

Branný závod pro děti z Horních Bludovic

12.06.2011 20:09
Na tento den si SDH spolu s myslivci Horních Bludovic připravilo pro děti z Horních Bludovic branný závod, reps. zábavné odpoledne. Závod začínal u OU Horní Bludovice. Na děti čekalo 12 stanovišť, kde musely plnit různé úkoly. Např. házet do dálky, motat hadice, vyjmenovat vodní živočichy, ryby,...

Víkend na horách - Ostravice

06.06.2011 13:49
O víkendu 3.6. - 5.6.2011 jsme trávili volný čas na horách v Ostravici. Výletu se zúčastnilo 14 dětí a 8 dospělých. Zúčastnili se: Adélka a Amálka Funiokovy, Terka Skýbová, Anička Burkotová, Honza a Martínek Peterovi, Pavel Konrád, Denisa Rakowská, Valinka Brlejová, Bára a Anetka...

Okresní kolo hry Plamen - Frýdek-Místek

14.05.2011 20:01
Ve Frýdku-Místku jsme se zúčastnili několika závodů a to: štafety 4x60 m  - umístili jsme se na 6.místě štafety CTIF 400 m - umístili jsme se na 6.místě štafety požárních dvojic - umístili jsme se na 16.místě Za kroniku jsme neměli stržené žádné body.   Fotky z této...

Exkurze u profíků

29.04.2011 20:17
Byli jsme se podívat u hasičů ArcelorMilltal v Ostravě. Ukázali nám jak sledují na velké obrazovce celý areál a když se něco stane, tak jim to hned ukáže. Potom nás vzali do garáží, kde stálo několik hasičských aut. Bylo to super. Pan velitel nám všechny ukázal. Do některých jsme si mohli i...

Návštěva z Mittalu

20.04.2011 18:00
Dnes nás navštívili zástupci ArcelorMittalu, kteří nám přivezli sponzorský dar ve výši 10.000,- Kč na nové přilby. Předvedli jsme jim, jak trénujeme na štafetu a jak soutěžíme v motání hadic. Byli se podívat i na hasičárnu. Pozvali nás, ať se přijedeme podívat k nim na jejich hasičský záchranný...

Zkoušky odbornosti - preventista

01.04.2011 19:25
V pátek 1.4.2011 jsme jeli do Soběšovic na zkoušku odbornosti - preventista. Zkouška se dělala na hřišti. Dostali jsme testy a papírky, do kterých jsme křížkovali A,B,C. Vyplněné testy jsme odevzdali rozhodčímu. Ten nám po chvíli oznámil, že jsme všichni uspěli. Testů se účastnili: Ondra...

Souboj v Člověče nezlob se

27.03.2011 14:31
Velcí hasiči nás vyzvali na turnaj v Člověče nezlob se. Turnaje se zúčastnilo 10 soptíků a 12 velkých hasičů. Rozdělili jsme se do pěti družstev.  Velké hasiče jsme hravě rozdrtili. Tady jsou výsledky: 1.místo - Jakub Burkot 2.místo - Anička Burkotová 3.místo - David Havlas 4.místo -...

Uzlová a hadicová štafeta

05.03.2011 18:36
Tato štafeta se konala  ve Frýdku-Místku. Spočívala ve spojování a rozpojování hadic a vázání uzlů a to vše načas. Hadice nám šly bez problémů, ale s uzly to bylo horší.  Nakonec jsme se umístili na 17.místě v hadicové štafetě a 15.místě ve štafetě uzlové. Nakonec to byl výborný...

1.ročník stanování

19.07.2010 14:46
O víkendu 16.7.-17.7.2011 se konal 1.ročník stanování na hasičárně v Horních Bludovicích. Bylo strašné horko. Dopoledne jsme postavili stany. Do oběda jsme hráli hry. Na oběd byl guláš, který nám uvařila Šárka. Odpoledne jsme hráli opět hry a protože bylo velké horko, napojili hasiči hadici na...

Hasičské muzeum v Ostravě

17.11.2009 00:00
Na dnešní den jsme měli pro naše Soptíky nachystaný výlet do Hasičského muzea v Ostravě. Ráno před Obecním úřadem na nás čekal autobus, který nás odvezl až před muzeum. Děti přivítal velmi příjemný pán který nás provázel celým muzeem. Děti se dozvěděly něco o hasičské historii ale viděly i novou...